الرئيسية - محاكم - مقتل خادمة إندونيسية على يد مخدومتها في الشارقة

مقتل خادمة إندونيسية على يد مخدومتها في الشارقة

مقتل خادمة إندونيسية على يد مخدومتها في الشارقة
مقتل خادمة إندونيسية على يد مخدومتها في الشارقة

تمكنت شرطة الشارقة من الكشف عن ملابسات مقتل خادمة من الجنسية الإندونيسية على يد مخدومتها، وابنتها بعد محاولة تضليل العدالة من قبل الأسرة التي تعمل بخدمتها المجني عليها.

وكانت غرفة العمليات بمركز شرطة كلباء الشامل قد تلقت بلاغا من رب الأسرة المذكورة يفيد بوجود حالة مرضية بمنزله الكائن بمدينة كلباء وأنه بحاجة لسيارة إسعاف لنقل المريضة إلى المستشفى، وعند وصول دورية إسعاف الشرطة فقد تبين أن الحالة متوفية، وبالانتقال إلى المنزل المذكور من قبل فريق مسرح الجريمة وعدد من ضباط مركز شرطة كلباء والطبيب الشرعي، فقد تبين أن المتوفية خادمة من الجنسية الإندونيسية تدعى (ص)، وتعمل لدى الأسرة المذكورة، وبعد معاينة الجثة من قبل فريق مسرح الجريمة والطبيب الشرعي فقد تقرر نقلها إلى الطب الشرعي بغرض تشريحها وتحديد أسباب الوفاة.
وبعد فحص الجثة، تبين وجود عدد من الإصابات الظاهرة على أجزاء مختلفة من جسد المتوفية ما أثار الشكوك حول وجود شبهة جنائية وراء مقتلها .

وبسؤال رب الأسرة المدعو (ع ) حول ملابسات وفاة الخادمة، فقد أنكر معرفته لسبب الوفاة وعدم معرفته بوجود إصابات على جسد المتوفية، مفيداً بان كل ما يتعلق بالخادمة من اختصاص زوجته المدعوة (م).

وأنكرت الزوجة معرفتها بأسباب الوفاة لدى سؤالها، وادعت بأن الخادمة قد بدت عليها سلوكيات وتصرفات غريبة خلال الآونة الأخيرة ، وتطابقت رواية الزوجة مع إفادات ابنتها المدعوة (ش)، وابنها المدعو (خ)، إلا أن شكوك رجال التحقيق الجنائي، واحترافيتهم العالية دفعت بهم إلى الاستمرار في البحث والتحري وجمع المعلومات حول سلوك أفراد الأسرة والظروف التي أحاطت بعمل الخادمة لديهم.

وعقب جمع المعلومات، تبين أن الخادمة المتوفاة هي الثامنة من بين مجموعة خادمات قامت الأسرة المذكورة بجلبهن للعمل في خدمتها خلال العامين الأخيرين، وقد انتهى عدد منهن إلى الهروب من الأسرة ما يشير إلى سوء معاملتها للخدم، كما تبين أن الخادمة المتوفية سبق أن قامت بالهروب واللجوء إلى إحدى الأسر المجاورة.

وبناء على المعطيات التي تم التوصل إليها، فقد تقرر إعادة التحقيق مع أفراد الأسرة المذكورة وجمع الاستدلالات بشأنها، حيث اعترفت الأم بقيامها بالاعتداء بالضرب المستمر على الخادمة، وبمشاركة ابنتها المدعوة (ش) معللة ذلك بسوء تصرفات الخادمة، وبسؤال الابنة فقد اعترفت بدورها بمشاركتها لوالدتها في ضرب وإيذاء الضحية.

وبناء على اعترافات الزوجة وابنتها فقد تم توقيفهن بتهمة قتل الخادمة، كما تم توقيف الزوج بتهمة تضليل العدالة والتستر على الجريمة.

وأوضح العقيد أحمد خميس المطوع نائب مدير إدارة شرطة المنطقة الشرقية، أن جهوداً مكثفة قد بذلها رجال التحريات والتحقيق الجنائي بالمركز من أجل التوصل إلى الحقيقة، والكشف عن ملابسات تلك الجريمة البشعة والغريبة على مجتمعنا مشيدا بالجهات التي تعاونت معهم خلال جمع المعلومات والتحري حول القضية، مؤكدا أن الأجهزة الأمنية لن تتهاون في ملاحقة وضبط كل من ينتهك حقوق الإنسان والتي تسعى أجهزة الدولـة إلى ترسيخها والمحافظة عليها وحمايتها ولو بقوة القانون.

شاهد أيضاً

250 ألف درهم تعويضاً لورثة متوفاة في حادث مروري

250 ألف درهم تعويضاً لورثة متوفاة في حادث مروري

رفضت المحكمة الاتحادية العليا طعن شركة تأمين ضد حكم قضى بإلزامها – مع سائق – …

48 تعليق

  1. لا حول ولا قوة
    اذا ما يبونها يسفرونها وخلاص.

  2. I truly appreciate this blog post.Much thanks again. Much obliged.

  3. Major thankies for the blog post.Really looking forward to read more. Really Great.

  4. Very neat blog article.Really thank you! Will read on…

  5. I truly appreciate this blog article.Really thank you! Great.

  6. Thanks again for the blog article.Thanks Again. Keep writing.

  7. “Wow, awesome blog structure! How long have you been running a blog for? you made blogging look easy. The whole glance of your website is fantastic, as well as the content material!”

  8. I really like and appreciate your blog post.Really thank you! Really Great.

  9. “My partner and I stumbled over here from a different website and thought I should check things out. I like what I see so now i’m following you. Look forward to looking into your web page for a second time.”

  10. wow, awesome post.Thanks Again. Awesome.

  11. Major thankies for the blog post.Thanks Again. Much obliged.

  12. Im thankful for the blog.Really thank you! Want more.

  13. Very neat blog.Much thanks again. Really Great.

  14. A big thank you for your article.Really looking forward to read more. Awesome.

  15. Thanks a lot for the article post.Really thank you! Really Cool.

  16. Thanks-a-mundo for the blog post.Much thanks again. Fantastic.

  17. A round of applause for your post.Much thanks again. Awesome.

  18. “Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam remarks? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can recommend? I get so much lately it’s driving me mad so any help is very much appreciated.”

  19. I appreciate you sharing this blog.Really looking forward to read more. Much obliged.

  20. “I carry on listening to the newscast speak about receiving free online grant applications so I have been looking around for the top site to get one. Could you tell me please, where could i acquire some?”

  21. Thank you ever so for you post.Thanks Again. Cool.

  22. “I was pretty pleased to uncover this page. I wanted to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely really liked every bit of it and I have you book-marked to see new stuff on your site.”

  23. I really liked your article post.Really thank you!

  24. Very informative blog post.Really thank you! Cool.

  25. Im obliged for the article.Thanks Again. Great.

  26. Very neat article post.Much thanks again.

  27. Im grateful for the article.Much thanks again. Fantastic.

  28. I appreciate you sharing this post.Really thank you!

  29. “Thank you, I’ve recently been searching for info about this topic for a long time and yours is the greatest I have found out till now. However, what in regards to the bottom line? Are you positive in regards to the supply?”

  30. “Valuable info. Fortunate me I found your web site by chance, and I’m surprised why this coincidence did not came about earlier! I bookmarked it.”

  31. “An fascinating discussion is value comment. I think that you need to write more on this subject, it won’t be a taboo topic but generally people are not sufficient to speak on such topics. To the next. Cheers”

  32. I think this is a real great article.Really thank you! Really Great.

  33. “My developer is trying to persuade me to move to.net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on various websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any help would be greatly appreciated!”

  34. I truly appreciate this post.Thanks Again. Cool.

  35. Thanks-a-mundo for the post.Much thanks again. Really Cool.

  36. Major thankies for the article post.Really thank you! Much obliged.

  37. Major thankies for the post.Really thank you! Really Cool.

  38. Awesome blog article.Really looking forward to read more. Keep writing.

  39. Looking forward to reading more. Great post.Really looking forward to read more.

  40. This is one awesome blog article. Cool.

  41. Fantastic blog.Thanks Again. Fantastic.

  42. “I have been surfing on-line greater than 3 hours these days, yet I never discovered any interesting article like yours. It’s beautiful value sufficient for me. In my opinion, if all website owners and bloggers made just right content material as you did, the web might be a lot more helpful than ever before.”

  43. Thanks again for the article.Really thank you! Much obliged.

  44. Im obliged for the article.Much thanks again. Cool.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *